لاراولیستا یادگرفتن کدنویسی برای همه ضروری است؟ - لاراول یستا

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیرشدن آن، آشنایی با حداقل یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی اجتناب‌ناپذیر است. گسترش کامپیوترها و اینترنت مشاغل را به دو دسته‌ی کلی تقسیم‌بندی می‌کند:

  • افرادی که به کامپیوترها می‌گویند چه کاری انجام دهند
  • افرادی که از کامپیوترها دستور می‌گیرند

برای اینکه یکی از افرادی باشید که به کامپیوترها دستور می‌دهند، نیازی نیست برنامه‌نویس حرفه‌ای باشید. درعوض، به فکر یادگرفتن مهارت‌های نوآوری باشید که درک درستی از نحوه‌ی کار نرم‌افزار و تجربه‌ی مشتری از نرم‌افزار می‌دهند. به‌عبارت‌دیگر، فرد باید اعتمادبه‌نفس خلاقانه‌ای داشته باشد تا بتواند در روند ساخت نرم‌افزار نقش مهمی ایفا کند. برای رسیدن به این اعتمادبه‌نفس یادگرفتن مفاهیم کوچک، اما مهم و مرتبط‌با زمینه‌ی کاری ضروری است.

یادگرفتن مهارت‌های کدنویسی سخت نیست؛ اما نیازمند انرژی و تلاش مداوم است. درادامه‌ی این مقاله‌ی لاراولیستا، راه‌هایی را بررسی می‌کنیم که ضرورت برنامه‌نویسی و نحوه‌ی یادگیری آن را توضیح می‌دهند.

python

۱. محتوای وبسایت را خودتان عوض کنید

این روزها کسانی که بلد نباشند با کدهای HTML و CSS (کدهای مرتبط‌با ساخت وبسایت) کار کنند، در دسته‌ی افراد بی‌سواد قرار می‌گیرند. شاید این حرف کمی جدی یا خشن به‌نظر برسد؛ اما واقعیت دارد و خبر خوب این است که یادگرفتن آن بسیار ساده است.

وبسایت آموزش برنامه‌نویسی کدکادمی (Codeacademy) دوره‌ی آموزشی آنلاین مفید و رایگانی برای آموزش HTML و CSS دارد و کاربر می‌تواند با انجام پروژه‌های این دوره‌‌ی آموزشی، مهارت‌هایش را به‌سرعت رشد دهد. اعتمادبه‌نفس خلاق و توانایی درک مسائل دو نکته‌ی مهمی هستند که هنگام یادگرفتن کدنویسی اهمیت دارند.

۲. ارائه‌ی ایده‌ها با نمونه‌ی اولیه به‌جای پاورپوینت

مقاله‌ی مرتبط:

زمانی‌که شخصی ایده‌ی مدنظرش را با نمونه‌ی اولیه ارائه می‌دهد، تأثیر بهتری روی طرف مقابل می‌گذارد و راحت‌تر می‌تواند او را متقاعد کند. ارائه‌ی نمونه‌ی اولیه، یعنی فرد باید طراحی خود را با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی، مانند جاوا اسکریپت یا پایتون اجرا کند و این کار یکی از بهترین تمرین‌ها برای یادگرفتن برنامه‌نویسی است.

برای انجام این کار به تهیه‌ی نقشه‌ی مسیر نیاز دارید. پیش از هر کاری، هدفی روشن و واضح تعریف کنید تا جزئیات مراحل بعد گمراهتان نکند. معمولا کلاس‌های آموزشی توصیه می‌شوند که مطالعات مبتنی بر طراحی دارند و کد استارت ارائه می‌دهند؛ زیرا نحوه‌ی ارتباط میان نرم‌افزارهای پیشرفته را با توسعه‌ی واقعی نشان می‌دهند.

۳. ارتباط بیشتری با مهندسان و توسعه‌دهندگان داشته باشید

مدیرمحصول تیم‌های داخلی شرکت‌هایی مانند گوگل باید در یکی از رشته‌های دانشگاهی علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده باشند. او باید بتواند ارتباط سازنده‌ای با اعضای تیم داشته باشد؛ به‌همین‌دلیل، تحصیل در یکی از رشته‌های ذکرشده ضروری است.

کدنویسی درک بهتری از مراحل تبدیل‌شدن «طرح» به «کد» می‌دهد و همچنین سطح جزئیاتی را مشخص می‌کند که درباره‌ی آیتمی خاص باید دراختیار همکاران قرار گیرد. همه‌ی این کارها برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی مفیدند و اگر پروژه‌ی خاصی در ذهن دارید، یادگیری را با کار روی همان پروژه آغاز کنید.

python

۴. ارائه‌ی دستورالعمل برای افزایش سرعت یا بهبود کار توسعه‌دهنگان

هیچ‌کس دوست ندارد نحوه‌ی انجام کار را مدام به او یادآوری کنند. همگان موفقیت را دوست دارند و هرچه تعریف بهتری از وظایف و ارزش‌های کارمند شده باشد، نتیجه‌ی کار بهتر خواهد بود. مدیرمحصول باید امکانات مختلف را امتحان و ارزیابی کند تا ارزش‌های کاربران را بشناسد و سپس، آن‌ها را به تیم توسعه‌دهنده منتقل کند.

برای یادگرفتن نحوه‌ی آزمایش و تأمین ورودی‌های لازم، پیداکردن روشی متعادل از طراحی و کدنویسی پیشنهاد می‌شود. توجه کنید هنگام کدنویسی باید روی خروجی مدنظر، یعنی طراحی خاص تمرکز کرده باشید.

۵. شک‌داشتن به نحوه‌ی کار تیم توسعه

بهترین کار این است تصور کنید توسعه‌دهندگان نحوه‌ی کار خود را می‌دانند و نیت خوبی دارند و وظیفه‌ی شما این است که بهترین ورودی‌ها را برایشان مهیا کنید. اگر هنوزهم درباره‌ی عملکرد اعضای تیم شک دارید، بهترین کار این است که با مدیر توسعه‌دهندگان صحبت کنید تا چشم‌انداز بهتری بابت این موضوع بیابید.

۶. ساختن اپلیکیشن

ساختن اپلیکیشن نیز ایده و شروع خوبی برای یادگرفتن کدنویسی است. برای ساخت اپلیکیشن کافی است از ابزارهایی، مانند تفکر طراحی برای درک بهتر مشتری و مفاهیمی، مانند لین استارتاپ (Lean Startup) برای آزمایش ایده‌ی خود استفاده کنید تا تأمین سرمایه‌ی لازم برای ساخت نرم‌افزار راحت‌تر شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 233 views بار دسته بندی : مجله برنامه نویس تاريخ : 3 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها