لاراولیستا آموزش HTML - بخش پانزدهم (پایانی): ایجاد فرم در اچ تی ام ال - لاراول یستا

 همانند تمامی بخش‌های اچ تی ام ال، فرم‌ها با تگ مخصوص خودشان شروع و با همان تگ و علامت / بسته می‌شوند درواقع تگ‌های ما به‌صورت

شروع می‌شود و باقی اطلاعات فرم ما بین این دو تگ نوشته می‌شود.  درواقع برای شروع مرحله اول ما به شکل زیر خواهد بود.

.محتویاتی که قرار است در قالب فرم ارسال شوند .

مرحله اول: تگ

را باز می‌کنیم. این تگ به خودی خود ظاهر مشخص و قابل تصویری ندارد و تگ‌هایی که در داخل آن هستند، نمایش داده می‌شوند. 

مرحله دوم: برای وارد کردن اطلاعات در داخل فرم ما از تگ استفاده می‌کنیم. این تگ درواقع به شکل‌های مختلف اطلاعات را از ما می‌گیرد و به سرور ارسال می‌کند.  تگ‌های اینپوت انواع مختلفی دارند که در ادامه بدان‌ها خواهیم پرداخت. 

مرحله سوم: در نهایت تگ فرم را می‌بندیم:

انواع ورودی‌ها: 

همان‌طور که گفتیم، ورودی‌هایی که درون فرم‌ها قرار دارند، انواع مختلفی دارند. این ورودی‌ها را input می‌گوییم و با تگ می‌نویسیم. درواقع ما به شکل‌های مختلفی می‌توانیم وروردی‌ها را از کاربران دریافت کنیم. به همین خاطر درکنار تگ کلمه‌ یا صفتی به‌نام Type قرار می‌گیرد که ما به کمک آن‌ مشخص می‌کنیم قصد دریافت چه اطلاعاتی را از کاربر داریم(درست فهمیده‌اید، type یک اتریبیوت برای تگ input است). این موضوع را در زیر نشان داده‌ایم. 

 type= “text”> 

 type= “radio”>

 type= “submit”>

ورودی متن:

input  type= “text> برای دریافت متن به‌عنوان ورودی به کار می‌رود. درواقع هر چیزی که به‌عنوان متن محسوب شود (مثل نام کاربری، نام فرد، سن و سال یا هر چیز دیگری که متن باشد) در این ورودی‌ها قرار می‌گیرد. 

نمونه کد

نام:

type=”text”  value=”لاراولیستا”>

نام خانوادگی: 

type=”text”  value=”لاراولیستا”>

نتیجه‌ای که مرورگر نمایش خواهد داد

اتریبیوت value در فرم‌ها مقدار پیش فرضی را برای ورودی قرار می‌دهد. مثلا در فرم بالا مقدار پیش‌فرض نام و نام خانوادگی، لاراولیستا است.

دکمه‌های رادیو: 

نوع دیگر ورودی‌ها radio است. رادیوها درواقع دکمه‌هایی هستند که در مواقعی که قصد ایجاد حق انتخاب برای کاربر داریم به کار می‌بریم. نمونه این دکمه‌ها را در زیر می‌بینید.

 

در صورت اضافه کردن اتریبیوت checked در این نوع ورودی، گزینه به‌صورت پیش‌فرض انتخاب خواهد شد. برای مثال گزینه اچ تی ام ال در مثال بالا به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده است.

چک باکس:

input  type= “checkbox> برای ایجاد چک باکس به کار می‌رود. درواقع با استفاده از دکمه‌های دایره‌ای رادیو، معمولا تنها یک گزینه را می‌توان هم‌زمان استفاده کرد ولی در چک باکس شما می‌توانید هر چند تا از گزینه‌ها که دوست دارید را انتخاب کنید.

 

نمونه کد

 type=”checkbox” >لاراولیستا


 type=”checkbox”> زومجی

نتیجه‌ای که مرورگر نمایش خواهد داد

لاراولیستا
زومجی

 

رمز عبور

برای ورود رمز عبور به کار می‌رود. این نوع ورودی متن‌هایی که در فیلد ورودی نوشته می‌شود را به‌صورت رمزگذاری شده و دایره‌های مشکی نمایش می‌دهد. 

نمونه کد

نام کاربری:

type=”text” >

رمز عبور: 

type=”text”  >

نتیجه‌ای که مرورگر نمایش خواهد داد

input  type= “submitنوع دیگر ورودی‌ها submit است. این ورودی‌ که درواقع یک دکمه است، برای ثبت ورودی‌های قبلی به کار می‌رود. درواقع شما بعد از اینکه ورودی‌های قبلی(متنی یا رادیو) را پرکردید در نهایت با فشردن دکمه ثبت یا submit آن‌ها را ثبت و ذخیره می‌کنید.

 

نمونه کد

نام کاربری:

type=”text” >

رمز عبور: 

type=”text”  >

نتیجه‌ای که مرورگر نمایش خواهد داد

 

مجموعه این المان‌ها در قالب تگ فرم به سمت سرور حرکت می‌کنند. البته نحوه ارسال اطلاعات تگ فرم به سمت سرور موضوعی است که در ارتباط با سرور کاربرد دارد و ما نیز توضیحات آن را برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب حذف کرده‌ایم. 

امیدواریم که این آموزش، موفق به جلب رضایتتان شده باشد. تجربیات، پیشنهاد‌ها و نظرات شما بدون شک در ادامه‌ی این مقالات آموزشی تأثیر بسزایی خواهد داشت. پس لطفا با ما در ارتباط باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : مجله برنامه نویس تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها