لاراولیستا با صدور رای دادگاه استیناف، اوراکل یک قدم دیگر به دریافت غرامت از گوگل نزدیک‌تر شد - لاراول یستا

رای دادگاه استیناف بدین معنا است که در صورتی که گوگل قادر به دفاع از خود نباشد باید غرامت استفاده از این APIها را به علت عدول از قوانین کپی‌رایت ایالات متحده پرداخت کند.

برای درک بهتر موضوع دادگاه این دو کمپانی باید به سال ۲۰۱۰ میلادی بازگردیم. در سال ۲۰۱۰ میلادی کمپانی اوراکل با دادخواستی که درخواست غرامتی ۱٫۶ میلیارد دلاری را شامل می‌شد، گوگل را به دلیل استفاده‌ی غیرقانونی از سی و هفت API موجود برای جاوا در ایجاد سیستم‌عامل خود، اندروید تحت تعقیب قرار داد. پس از گذشت دو سال از طرح این شکایت، بالاخره دادگاه رایی را مبنی بر عدم رعایت حقوق کپی‌رایت صادر کرد، اما این رای اشاره‌ای به زیر پاگذاشتن پتنت‌های موجود در جاوا نکرد. قاضی وقت پرونده به یکباره با منتفی دانستن زیر پا گذاشتن قانون کپی‌رایت که برخلاف نظر هیئت ژوری بود این دادگاه را پایان داد و در پایان اوراکل با دستی خالی این دادگاه را ترک کرد.

اعلام رای دادگاه مبنی بر عدم پشتیبانی قانو کپی‌رایت از APIهای جاوا، به این معنا بود که اوراکل حتی قادر به دریافت یک دلار از آن چیزی که انتظار داشت، نبود. حال آنکه دادگاه استیناف با بررسی مجدد پرونده، رای پیشین مبنی بر عدم تعلق قانون کپی‌رایت به APIهای جاوا را از میان برداشت. در واقع هم‌اکنون APIها نیز شامل موارد حمایت شده از جانب قوانین کپی‌رایت می‌باشد، چراکه با استفاده از APIها برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار محصولاتی را تولید می‌کنند که در نهایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 201 views بار دسته بندی : مجله برنامه نویس تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها