لاراولیستا پلتفرم Codename One امکان کدنویسی به زبان جاوا برای اندروید، iOS‌ و ویندوزفون را ممکن می‌کند - لاراول یستا

Codename One یک سرویس توسعه‌‌ برای اپلیکیشن‌ها است که امکان کدنویسی به زبان جاوا را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد. از طریق این پلتفرم می‌توان کد‌های توسعه داده شده را با استفاده از سرویس‌های ابری برای iOS، اندروید و همچنین ویندوزفون کامپایل کرد.

این سرویس قادر است تا کدهای نوشته شده به زبان جاوا را به Xcode برای iOS، سی‌شارپ برای ویندوزفون ترجمه نماید که براساس اطلاعات منتشر شده حتی در برخی موارد کدهای کامپایل شده از کد اصلی نیز سریع‌تر می‌شوند.

این سرویس امکان فراخوانی توابع اصلی در پلتفرم مبدا را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا توسعه‌دهندگان بصورت بهینه‌ای کدنویسی کنند و در صورت نبود تابع دلخواه در زبان برنامه‌نویسی در حال توسعه، با بن‌بست روبرو نشده و روند توسعه‌ی نرم‌افزار به سرعت دنبال شود.

Shai Almog، مدیرعامل کمپانی Codename One در این خصوص چنین اظهارنظر کرده است:

ما در حال تلاش برای تسهیل برنامه‌نویسی و توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها در زبان جاوا و تبدیل آن به زبان‌های برنامه‌نویسی اصلی و پلتفرم‌های سایر سیستم‌عامل‌ها هستیم. از نظر ما این کار شدنی است.

بخش اعظمی از این سرویس بصورت متن‌باز بوده و می‌توان برای آغاز کار از آن بصورت رایگان استفاده کرد. این سرویس هم‌اکنون توسط ۱۵٫۰۰۰ برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت Codename One مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 193 views بار دسته بندی : مجله برنامه نویس تاريخ : 2 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها