لاراولیستا چرا باید به دنبال کارمندانی نوآور باشیم؟ - لاراول یستا

نوآوری. این کلمه برای موفقیت در هر کسب و کاری بسیار مهم است که البته جادو نیز می‌کند. با شنیدن این کلمه تصویری از نیکولا تسلا که در کارگاه خود در شورهام، نیویورک سخت مشغول کار است به ذهن خطور می‌کند، و یا تصویری از جابز و ووز در زمان ساخت اولین کامپیوتر اپل در یک گاراژ کوپرتینو در ذهن به وجود می‌آید.

نوآوری موتوری است که به اقتصاد قدرت می‌بخشد، باعث اختراعات بسیار کاربردی می‌شود و برندهایی را به وجود می‌آورد که فعل خواستن را صرف کردند مانند گوگل، اوبر و زوم. تقریباً هر کس در هر شغلی می‌خواهد یک مبتکر باشد – یا حداقل، اولین اصل در کسب و کارهای مدرن این است که یا نوآوری داشته باش یا از رقابت حذف خواهی شد.

در حالی که رهبران شرکت‌ها می‌دانند نوآوری عنصر حیاتی آنهاست، اما بسیاری از آنها واقعاً نمی‌دانند که چگونه این کار را انجام دهند. راستش، در این باره رمزی و رازی وجود دارد. نمی‌توان انکار کرد که دنیای شرکت‌ها پر از تناقض است.

در بیشتر سازمان‌ها، رهبران مشغول مجهز کردن شرکت خود هستند و معتقدند که ثبت آگهی استخدام و استخدام افراد با شخصیت و همگام با ارزش‌های شرکت باعث به وجود آمدن تیمی از جنگجویان می‌شود که آنها را به جایگاه شرکت میلیارد دلاری می‌رساند.

نکته اصلی این است که شرکت‌ها از ابتکار بیشتر ناامید شده‌اند. در نظرسنجی اخیر شرکت‌های نوآورانه BCG، سهم شرکت‌هایی که نوآوری را به عنوان سه اولویت اصلی گزارش کرده‌اند، با ده واحد جهش به ۷۵ درصد رسیده است که بزرگترین افزایش سالانه در پانزده سال اخیر را نشان می‌دهد. اما اگر یکی از این سازمان‌ها را رهبری می‌کنید، ممکن است احساس کنید بین پیروی از رسوم و عقاید و نوآوری گیر افتاده‌اید. شما نمی‌توانید هر دو را با هم داشته باشید، اما اگر بنا به انتخاب باشد کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

سازمان‌هایی که به طور مداوم از خلاقیت استفاده می‌کنند، در استفاده از آن ترس ندارند و در صنعت خود پیشرو هستند و معمولاً رهبرانی دارند که با دیگران خوب تا نمی‌کنند. آنها وسواسی، مخالف، جسور و از نظر اجتماعی بدجنس هستند.

با این حال، آنها همچنین قادر هستند که فراتر از محدودیت‌های فعلی را ببینند، عرف و سنت‌ها را به چالش بکشند و حتی تابوشکن نیز هستند. آنها با اینکه تغییرات ناگاهی را به وجود می‌آورند، اما با این حال به خوبی نیز با مشکلات مواجه می‌شوند و برای آنها راه حل پیدا می‌کنند.

ما به چنین افرادی نژاد نادر می‌گوییم. این افراد انتخاب همگان هستند.

نژاد نادر

نژادهای نادر به حقیقت و فردیت بیش از سنت و عرف اهمیت می‌دهند. آنها خارج از چارچوب فکر می‌کنند و صریح هستند. بدون عذرخواهی در یک جهت حرکت می‌کنند، در حالی که ممکن است افراد و تیم در جهت دیگر حرکت کنند. نژادهای نادر آنهایی هستند که چشم اندازهایی دارند که دیگران اصرار دارند انجام آن کارها غیرممکن است.

آنها طبق معمول در برابر کسب و کارهای نرمال و دارای روتین معمولی می‌ایستند و هرگز اجازه نمی‌دهند “آنچه در جریان است” مانع “آنچه ممکن است اتفاق بیفتد” شود. نیرو و قوه تخیل آنها روش‌ها و فرصت‌های بی‌شماری را پیش روی دیگر افراد قرار می‌دهد.

اگرچه حضور این افراد برای برخی افراد ناراحت کننده است، اما نژادهای نادر هر روز بهترین خود را به نمایش می‌گذارند و همین امر باعث می‌شود که برای دیگران الگو شوند. این افراد مشخصه‌های دیگری نیز دارند که ما هفت مورد از آنها را بیان خواهیم کرد:

    سرکش. افرادی که نسبت به کارهایی که انجام نمی‌شود تحمل ندارند، در برابر قدرت‌ها می‌ایستند و به آنها فشار می‌آورند تا عقب نشینی کنند.

    جسور. غرور خود را زیر پا می‌گذارند و با جسارت و کمال گرایی که دارند و حس می‌کنند کارهایی را می‌توانند انجام دهند که دیگران نمی‌توانند، می‌توانند غیرممکن را ممکن کنند.

    غرق کار شدن. آنها کسانی هستند که ۷۲ ساعت بدون خواب کار می‌کنند. حتی در حمام نیز روی شیشه بخار گرفته سؤالات و معادلات را می‌نویسند و حل می‌کنند. از نقطه گذاری عذاب می‌کشند … و دوست دارند همیشه بهترین خود را نشان دهند.

    خون گرم. افرادی که احساساتی هستند و وقتی احساساتی می‌شوند، هیچ چیز دیگری برایشان مهم نیست. آنها طرفدار عمل، قهرمانان، سخت‌کوشان و افرادی هستند که نمی‌خواهید کنار بکشند و تقلب کنند.

    عجیب و غریب. آنها دنیا را از زوایای عجیب و غریب و از طریق فیلترهای عجیب می‌بینند و اغلب درخشان هستند.

    جذب کننده. این افراد دارای کاریزما هستند، آسان است که دیگران را جذب کاریزما و شخصیت خود کنند و حتی گاهی فراتر از آن تحت تأثیر قرار دهند.

    عاطفی. آنها احساسات شخصی خود را به راحتی نشان می‌دهند و به خوبی به همدلی با دیگران می‌پردازند. کسانی که از درد همه گریه می‌کنند، اما به شادی‌های کوچک افراد نیز احترام می‌گذارند و خود را در آنها شریک می‌کنند.

نوآوری در نژادهای نادر است، زیرا انگیزه آنها چیزی متفاوت از کارمندهای معمولی است. آنها کمتر از این که نسبت به خودشان صادق باشند، به تناسب، بالا رفتن از نردبان یا پرهیز از انتقاد اهمیت می‌دهند.

بله، آنها می‌خواهند مورد تقدیر و تحسین قرار بگیرند، زیرا آنها انسان هستند. اما، اگر عضو بودن در تیمی به معنای تظاهر به چیزی باشد که نیستند، آنها تیم را کنار می‌گذارند.

شما باید به عنوان کارفرما به این افراد و نژاد نادر بسیار توجه کنید، زیرا آنها طرز فکر و عقیده‌ای دارد که معمولا افراد معمولی در شرکت شما نداشته باشند. می‌توانید از آنها در تمام بخش‌ها از بخش مالی گرفته تا تبلیغات استفاده کنید و حتی می‌توانند بهترین گزینه برای پیدا کردن راه حل مشکلات باشند. آنها می‌توانند نقش سلاح مخفی شما را بازی کنند.

سازمان دارای نژاد نادر

اما ارزش واقعی این افراد و نژادهای نادر زمانی مشخص می‌شود که بتوانند طرز فکر و عقیده خود را در سازمان عملی کنند و در واقع سازمان را با تفکر خود همگام کنند. اگر در تمام زندگی خود فردی معمولی و دنباله‌رو سنت‌ها بودید و همان‌گونه فکر می‌کردید که بقیه از شما می‌خواستند، نمی‌توانید مانند یک تغییر دهنده فکر کنید.

این روند زندگی شما کاملا ناامید کننده است و میزان ابتکار شما را محدود می‌کند. اما اگر به عنوان کارفرما نمی‌توانید ذهنیت اخلال‌گر در خود به وجود آورید، می‌توانید سراغ نژادهای نادر بروید و از آنها در سازمان خود کمک بگیرید.

این افراد می‌توانند نوآوری را به شرکت شما بیاورند و خلاقیت را در تمام کارهای شما به وجود آورند. اما آنها همچنین نحوه تفکر سازمان شما را تغییر می‌دهند و با ارائه یک چارچوب تازه، تفکر شما را نیز تغییر می‌دهند.

کار کردن در کنار نژادهای نادر، نه تنها باعث می‌شود که چارچوب‌ها را از بین ببرید، بلکه باعث می‌شود که تحمل ریسک پذیری خود را افزایش دهید و حتی ممکن است شما را عاشق ریسک پذیری کند.

منبع: ایران تلنت


لاراولیستا | مرجع بازار صنعت پلاستیک

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : مجله برنامه نویس تاريخ : 19 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.