لاراولیستا چگونه می توان رابطه ی مثبتی را با رئیس و همکاران برقرار کرد؟ - لاراول یستا

در گذشته، مدل رابطه ی یک کارمند با مافوق ارشد خود، یکی از تاثیر گذارترین فاکتورهایی بود که در لذت بخش بودن کار برای کارمند نقش داشت. به مرور زمان، این روند با تغییراتی مواجه شده است.

در سال های اخیر، رابطه ای که با همکاران برقرار می شود در میزان رضایتمندی از کار نقش تاثیرگذار تری را یافته است.

بخشی از این رویکرد به خاطر نیروی کار جوان و تحصیلکرده ایست که وارد بازار کار شده اند. جنبه دیگر این است که در بسیاری از تنظیمات سازمانی، تعداد زیادی ار همکاری های بین واحدی وجود دارد که بیش از یک رابطه ی تعریف شده را تشکیل می دهد.

برای مثال، یکی از اعضای تیم در بخش خدمات به مشتریان احتمالا با بخش بازاریابی همکاری می کند تا اطلاعات لازم درباره ی وضعیت مشتریان را در اختیار آنها قرار دهد و سرپرست بخش بازاریابی نیز بر این امور نظارت می کند.

فاکتور دیگری که می تواند در کاهش اهمیت ارتباط کارمند با سرپرست یا رئیس نقش داشته باشد، به هزاران روشی مربوط می شود که یک کارمند در محیط کار خود مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در ادامه با برخی از روش هایی که به ایجاد رابطه ی مثبت با همکاران و مدیر در محیط کار منجر می شود، آشنا خواهید شد؛

قدردان باشید :

کمتر پیش می آید که کارمندان از رئیس ها و سرپرستان خود قدردانی کنند. آنها اغلب با شکایت ها و مشکلات مختلف مواجه می شوند که انتظار می رود به آنها رسیدگی کنند. گاهی اوقات از آنها تشکر کنید و دلیل این تشکر خود را مشخص کنید. این روش، تاثیر بسزایی را در ایجاد یک رابطه ی مثبت ایفا می کند.

مراقب باشید:

 یکی از رایج ترین شکایاتی که به ویژه در برخورد افراد در سنین مختلف به گوش می رسد، احساس بی احترامی است. اکثر ما انسان ها نمی دانیم که چه چیزهایی باعث حس بی احترامی می شود؛ اما کاملا آن را احساس می کنیم. به روش محترمانه ی درباره ی فعالیت های رئیس خود حرف بزنید تا چنین احساسی در او شکل نگیرد.

شفاف باشید :

اگر می خواهید درباره ی موضوع نگران کننده ای حرف بزنید، باید آن را به صورت کاملا شفاف بیان کنید و از ابهام و کلی گویی پرهیز کنید.

این رویکرد باعث می شود که رئیس شما به آن موضوع رسیدگی کند. درباره ی مدیریت یا یکی از همکاران در بخش های دیگر برای سرپرستی که نقشی در آن ندارد، حرفی نزنید.

مسئولیت پذیر باشید :

کار خود را به خوبی انجام دهید و نشان دهید که برای هر کاری آماده هستید. به یاد داشته باشد که برای انجام دادن کارهای مختلفی در آن محل حضور دارید و باید آنها را به خوبی به اجرا بگذارید. زمانی که کار با کیفیتی را ارائه می کنید، باعث می شود که سرپرست یا مدیر شما نیز وجهه ی خوبی را به دست آورد.

هدف از برقراری ارتباط مثبت با رئیس یا مدیر، چاپلوسی کردن برای به دست آوردن موقعیت بهتر نیست. هدف این است که رابطه ی سالم، مثبت و با احترام متقابلی شکل بگیرد که در نهایت به ارتباط بهتر منجر می شود؛ این رویکرد باعث می شود که در شرایط عدم توافق، به خوبی با هم همکاری کنید و در واقع شراکتی را تشکیل می دهید که در شرایط سخت، از هم پشتیبانی و حمایت می کنید.

منبع:یوکن

 


لاراولیستا | مرجع بازار صنعت پلاستیک

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 211 views بار دسته بندی : مجله برنامه نویس تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.