لاراولیستا بازار کار متخصص مارکتینگ در کانادا - لاراول یستا

امروزه بازار کار متخصص مارکتینگ در کانادا دارای رونق خوبی است. با توجه به تجزیه ‌و تحلیل شاخص ‌های اصلی بازار کار از قبیل فرصت‌های شغلی و میزان رشد اشتغال و همچنین میزان بیکاری، می‌توان گفت که تعداد متقاضیان کار برای پر کردن فرصت‌های شغلی موجود در این گروه شغلی در بازه زمانی دو سال اخیر کافی بوده است.

در حال حاضر انتظار می‌رود که در طی این بازه زمانی دوساله، تعداد فرصت‌های شغلی موجود (ناشی از گسترش و توسعه تقاضا و همین‌طور تقاضای جایگزینی) برای مشاغلی که در گروه شغلی متخصص مارکتینگ، تبلیغات، بازاریابی و سایر مشاغل مشابه با این گروه شغلی قرار می‌گیرند، مجموعاً به ۴۶ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی افزایش پیدا کنند.

این در حالی است که درعین‌ حال انتظار می‌رود که ۴۴ هزار و ۱۰۰ متقاضی کار جدید (ناشی از ترک تحصیل، مهاجرت و موارد دیگر) نیز در دسترس قرار بگیرند تا بتوانند این فرصت‌های شغلی را به دست بیاورند. با توجه به این تفاسیر و پیش ‌بینی ‌های انجام‌ شده مبنی بر تعادل میان فرصت ‌های شغلی و جویندگان کار در دوره ‌های زمانی بین سال‌ های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰، انتظار می‌ رود که تعادل بین عرضه و تقاضای کار در کانادا در سال ‌های آینده همچنان به همین شکل ادامه پیدا کند.

مهارت های مورد نیاز  بازار کار متخصص مارکتینگ در کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و انجام یک فعالیت شغلی به‌عنوان متخصص مارکتینگ یا بازاریابی دارند، باید دارای مهارت‌ها و توانایی‌های زیر باشند تا بتوانند در این موقعیت شغلی موفق ظاهر شوند. این مهارت‌ها عبارت هستند از:

  • فعالیت کردن به‌عنوان سخنگوی یک سازمان
  • پاسخ دادن به پرسش‌ها، سؤالات و ابهامات به‌صورت شفاهی و یا کتبی
  • توسعه و سازمان‌دهی کارگاه‌ها، جلسات، مراسم‌ها و رویدادهای دیگر برای بازاریابی، تبلیغات، جمع‌آوری پول و سایر اهداف اطلاعاتی
  • کمک به تهیه بروشورها، گزارش‌ها، خبرنامه‌ها و سایر مواد
  • هماهنگی رویدادهای تبلیغاتی ویژه
  • انجام پرسش‌نامه و نظرسنجی‌های عمومی
  • ارائه راهنمایی و مشاوره در مورد استراتژی‌ها و روش‌های فروش و بازاریابی محصولات یا خدمات
  • جمع‌آوری، تحقیق و آماده‌سازی مواد ارتباطی
  • آماده‌سازی و یا ارائه برنامه‌های آموزشی، تبلیغات، ابزار، مواد و جلسات
  • آماده‌سازی یا نظارت بر آماده‌سازی گزارش‌های فروش، خلاصه، شرح‌حال، سخنرانی‌ها، محتوای وب‌سایت و انتشارات مطبوعات
  • توسعه، پیاده‌سازی و ارزیابی استراتژی‌های ارتباطی و برنامه‌ها
  • آماده‌سازی قراردادهای تجاری و تبلیغاتی
  • شروع و حفظ تماس و ارتباط با رسانه‌ها

تقاضا برای شغل متخصص مارکتینگ در کانادا

در ابتدا برای پاسخ به این سؤال باید توضیح دهیم که همیشه برای شغل‌های بازاریابی و مارکتینگ تقاضای بسیار زیاد و سنگینی وجود دارد. نکته بعدی این است که بازاریابی یک صنعت نسبتاً رقابتی در کانادا است و اگرچه مشاغل زیادی در این گروه وجود دارد، اما بسیاری از متقاضیان برای موقعیت‌های مشابهی که ممکن است به آن‌ها علاقه‌مند باشند، درخواست می‌دهند و برای کسب فرصت‌های شغلی موجود با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گفته بانک اطلاعات کار کانادا، چشم ‌انداز عادلانه ‌ای برای بازار کار مدیران مشتاق در عرصه بازاریابی وجود دارد. آن ‌ها پیش بینی می ‌کنند که در دهه آینده ما باید انتظار باز شدن نزدیک به ۲۰ هزار موقعیت شغلی در گروه مدیر بازاریابی داشته باشیم و در عین‌ حال نزدیک به ۲۰ هزار نفر نیز این وظایف و موقعیت ‌های شغلی را بر عهده داشته باشند.

با این تفاسیر، تقریباً با اطمینان خاطر کامل می‌توان گفت که اگر می‌خواهید در مشاغل مرتبط با بازاریابی کارکنید، مطمئناً فرصت‌های شغلی زیادی برای شما فراهم می‌شود. بازاریابی شغلی است که نیاز به تجربه دارد تا به نقش‌های ارشد و موقعیت‌های بهتر تبدیل شود، بنابراین وقتی فرصتی به شما داده شد، آن را حفظ کنید و سخت کار کنید. خواهید دید که سخت‌کوشی نتیجه خواهد داد.

عموما در شغل بازاریابی باید اطلاعاتی هم در مورد قیمت ها داشته باشید و دانستن قیمت دلار کانادا از الزامات است.

سوالات مصاحبه شغلی متخصص مارکتینگ در کانادا

افرادی که قصد بر عهده گرفتن یک موقعیت یا فرصت شغلی در گروه متخصص مارکتینگ دارند، احتمالاً باید خودشان را برای انجام یک مصاحبه شغلی هم آماده کنند و به سؤالاتی که در این مصاحبه برایشان آماده‌شده، پاسخ دهند.

ما در این بخش با ارائه برخی از نمونه سؤالاتی که معمولاً در این مصاحبه‌ها از افراد متقاضی پرسیده می‌شوند، قصد داریم تا باعث شویم متقاضیان این گروه شغلی یک آمادگی نسبی و اولیه با سؤالاتی که ممکن است از آن‌ها پرسیده شود، پیدا کنند. این سؤال‌ها معمولاً شامل موارد زیر می‌شوند:

  • چگونه می‌توان تعیین کرد که یک استراتژی بازاریابی موفق عمل کرده است یا خیر؟
  • چه معیارهایی برای تعیین موفقیت یک استراتژی بازاریابی موفق وجود دارد؟
  • موفق‌ترین کمپین بازاریابی خود که تا امروز انجام داده‌اید را شرح دهید. نقش شما در کسب این موفقیت چه بود و چگونه با دیگران برای رسیدن به اهداف خود همکاری کردید؟
  • آیا تابه‌حال در فعالیت بازاریابی خاصی شرکت کرده‌اید که به شکست منجر شده باشد؟ در این صورت، توضیح دهید که چه مشکلی در این پروسه پیش آمد و چگونه می‌توانید از تکرار این شکست در موقعیت‌های شغلی پیش روی خود جلوگیری کنید؟ برای غلبه بر چالش‌هایی مانند این، چطور برنامه‌ریزی خواهید کرد؟
  • از کدام کانال‌های بازاریابی برای تبلیغ یک محصول جدید استفاده می‌کنید؟
  • به نظر شما چه چالش‌هایی صنعت بازاریابی را در پنج سال آینده تحت تأثیر قرار خواهد داد؟
  • شما چشم‌انداز صنعت بازاریابی در آینده‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت را چگونه پیش‌بینی می‌کنید و چگونه برای چالش‌های آن آمادگی پیدا می‌کنید؟

مسئولیت‌های یک متخصص مارکتینگ در کانادا

مواردی که در بخش زیر اشاره خواهیم کرد، مسئولیت‌های فردی هستند که به‌عنوان یک متخصص مارکتینگ در کانادا فعالیت و کار می‌کند:

  • توسعه و اجرای برنامه‌های بازاریابی کانادا.
  • انجام تحقیقات و تجزیه‌وتحلیل رقبا.
  • انجام تحقیقات بازار برای ایجاد و شکل دادن به گرایش‌ها و عادت‌های مشتری.
  • تعیین مقاصد و اهداف به‌منظور دستیابی به مشتریان از طریق کانال‌های مناسب بازاریابی (چه به‌صورت دیجیتال و چه به‌صورت سنتی).
  • ایجاد و حفظ روابط با مشتریان جدید و موجود از طریق جستجوی و ایجاد شبکه.
  • ارتقاء آگاهی از نام تجاری از طریق تلاش‌های بازاریابی.
  • ایجاد مطالب بازاریابی برای وب‌سایت کسب‌وکار موردنظر و سایر بسترهای بازاریابی.
  • حمایت از تیم بازاریابی از طریق فعالیت‌های بازاریابی با نشان دادن تخصص در زمینه‌های مختلف، ازجمله بهینه‌سازی، تبلیغات، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی مستقیم و برنامه‌ریزی رویدادهای بازاریابی.
  • کمک به تجزیه‌وتحلیل داده‌های بازاریابی، ازجمله نتایج کمپین، نرخ تبدیل و ترافیک آنلاین به‌منظور بهبود استراتژی‌ها و کمپین‌های بازاریابی بعدی در آینده.
  • انجام دادن سایر وظایف شغلی محول شده در صورت نیاز.

موسسه مهاجرتی تراست آماده مشاوره به شما عزیزان در زمینه مارکتینگ است، پس همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید و از راهنمایی های آن ها جهت آسان تر شدن مسیر مهاجرت خود، بهره ببرید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 246 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.