لاراولیستا در آزمایشگاه با استفاده از ابزار آزمایشگاهی آزمایش های مختلف انجام میشود - لاراول یستا

مقدمه ای بر آزمایشگاه

 

آزمایشگاه، مکانی است که در آن تحقیق، توسعه علمی و تجزیه و تحلیل انجام می شود . اکثر آزمایشگاه ها با یکنواختی کنترل شده شرایط (دمای ثابت، رطوبت، تمیزی) مشخص می شوند. آزمایشگاه‌های مدرن از تعداد زیادی ابزار و روش‌ها برای مطالعه، نظام‌بندی یا کمی کردن موضوعات مورد توجه خود استفاده می‌کنند

سکوبندی از مهمترین اقدامات در آزمایشگاه است.

http://labknowledge21.parsiblog.com/Posts/3/

 

 

آزمایشگاه ها از روش های مختلفی برای انجام طیف وسیعی از آزمایشات مورد نیاز برای تشخیص، نظارت بر درمان و مدیریت سلامت شما استفاده می کنند. درک روش مورد استفاده برای یک آزمون زمینه مفیدی برای درک نتایج آزمون شما فراهم می کند.

روش های آزمایشگاهی

 

روش‌های آزمایشگاهی مبتنی بر اصول علمی تثبیت‌شده شامل زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک است و تمام جنبه‌های آزمایشگاه بالینی از آزمایش میزان کلسترول و گلوکز در خون، بررسی DNA، رشد ارگانیسم‌های عفونی و مشاهده یکپارچگی سلولی را در بر می‌گیرد . روش های تست به طور خاص رویه ها یا فرآیندهایی را که قرار است مورد استفاده قرار گیرند، تعریف می کنند. آزمايشگر به دقت مراحل گام به گام را دنبال مي كند تا محصول نهايي، نتيجه آزمايش، به دست آيد.

 

کارهایی که در آزمایشگاه انجام میشود

 

کاری که در آزمایشگاه انجام می دهید به شما کمک می کند متن و سخنرانی را با مطالعه موجودات واقعی مرتبط کنید. همچنین تجربه عملی در تشریح و استفاده از میکروسکوپ به دست خواهید آورد تا بتوانید ساختارها و روابط را با چشمان خود ببینید. علاوه بر این، آزمایش‌های علمی را انجام خواهید داد تا به شما در درک روش علمی کمک کند.

 

کار آزمایشگاهی خوب شامل مشاهدات صبور، دقیق و انتقادی است. این امر مستلزم طبقه بندی منظم و منظم حقایق، تکرار رویه های فنی و بررسی مکرر مشاهدات و نتایج است.

 

آزمایشگاه تحقیقاتی مکانی است که منابع انسانی و مادی در نظر گرفته شده برای انجام کارهای تحقیقاتی را گرد هم می آورد (مثلاً آزمایشگاه شیمی، آزمایشگاه فیزیک )

آزمایشگاه داروسازی شرکتی است که داروهای جدید تولید می کند.

آزمایشگاه پزشکی مکانی است که در آن متخصصان آزمایشاتی را برای کمک به تشخیص پزشکی انجام می دهند. دو نوع آزمایشگاه پزشکی وجود دارد:

آزمایشگاه زیست شناسی پزشکی

آزمایشگاه پاتولوژی

آزمایشگاه شیرینی پزی مکانی است که در آن شیرینی درست می شود.

آزمایشگاه عکاسی یا تاریکخانه جایی است که عکس‌ها در آن تولید می‌شوند

 

آزمایشگاه علوم محور دستورالعمل های علمی است و جزء ضروری آموزش علوم را تشکیل می دهد.

 

 

ایمنی آزمایشگاه

 

ایمنی آزمایشگاه یک اصطلاح گسترده است که به استفاده ایمن از آزمایشگاه و تجهیزات مرتبط با آن اشاره دارد. جنبه های مختلفی برای ایمنی آزمایشگاه وجود دارد، از جمله بهداشت شیمیایی، شناسایی خطر و ارزیابی خطر، و همچنین پیشگیری از آسیب در محل کار. حوادث آزمایشگاهی ممکن است در هر زمانی رخ دهد و منجر به آسیب جدی یا حتی مرگ شود. یکی از شایع ترین حوادث آزمایشگاهی آتش سوزی شیمیایی است. هنگامی که مواد قابل اشتعال در معرض شعله باز یا جرقه قرار می گیرند، آتش های شیمیایی ممکن است رخ دهد

 

اکثر آتش‌سوزی‌های شیمیایی به دلیل برخورد بی‌دقت و خطاهای انسانی – مانند نگهداری مواد قابل احتراق در نزدیکی سقف یا در مناطق غیرقابل دسترس ایجاد می‌شوند. اگر آتش‌سوزی رخ دهد، می‌تواند به سرعت گسترش یابد و آسیب زیادی به آزمایشگاه و سایر قسمت‌های ساختمان وارد کند. چند نمونه از مواد قابل اشتعال عبارتند از: الکل، بوتان، بنزین، بخارات بنزین، استون، بنزن، اتیل استات، اسید استیک، سیانید هیدروژن، نفت سفید، تینر لاک، پروپان، متان

ایمنی شیمیایی یک موضوع مهم برای آزمایشگاه ها است و بسیاری از آزمایشگاه های شیمی دارای یک افسر ایمنی شیمیایی هستند. هنگام کار با مواد شیمیایی، مهم است که بدانید چگونه با آنها به طور ایمن رفتار کنید و همچنین چگونه آنها را ایمن نگه دارید. همچنین مهم است که بدانیم چگونه مواد شیمیایی خطرناک را به درستی دفع کنیم و بدانیم چه کسی مسئول دفع آنهاست. تیم مدیریت آزمایشگاه باید مطمئن شود که همه اعضا با خط مشی ها و رویه های آزمایشگاه موافق هستند. هنگام کار با مواد شیمیایی بالقوه خطرناک باید از عینک ایمنی، ماسک گرد و غبار و دستکش استفاده شود.

 

همه ظروف مواد شیمیایی باید دارای برچسبی با نام و خطرات شیمیایی مناسب باشند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 179 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 30 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.